28 maj 2009

Oh no, it should be prose not poetry

Spurtade in två texter igår, en till mitt första seminarium och en till den gemensamma doktorandkursen. När det gäller seminariet är det mina första självande sidor, mest för att jag känner mig avstressad av att ha skrivit något, inte bara tänkt och samlat material. Jag kommer inte fram till så mycket, men ställer några frågor som jag hoppas seminariet kommer vilja diskutera med mig. Det känns också pedagogiskt bra att våga släppa ifrån mig material.

Det andra papret är en reflektion över mitt avhandlingsämne i förhållande till vetenskapsteori och humanistisk tradition som jag, insåg jag vid en genomläsning imorse, tydligen under stress igår avslutade med en oerhört vitsig metafor? Herregud? Skyller allt på att jag var tvungen att springa till bostadsrättsföreningens årsmöte. I övrigt är det dock lite mer balanserat.

Två av fem deadlines är således avklarade innan sommarstiltje väntar. Skönt.

Inga kommentarer: