18 maj 2009

Måndag morgon

Skrivaren fungerar inte och jag som hade lovat att skriva ut studenternas omdömen innan lunch. Kommer dessutom behöva springa från Forskningsnämnden till Bredgatan för att hjälpa till vid några av teatergruppernas uppvisningar i eftermiddag. Har precis styrt upp en student som släpat efter, kanske dags att styra upp mig själv nu? Djupt andetag och så fokus på att skriva.

10.11 Jaha. Alla mina fotnoter har fallit bort mellan NeoOffice och Word. Jag tycker verkligen inte om Word.

10.43 Varför sitter jag inte i närheten av ett klassiskt handbibliotek? Skulle behöva Tacituskommentarer i detta nu.

11.23 Ska sluta gnälla. Har fått upp ett visst flow.

11.32 Föreläsning för Handelskammaren i Malmö Börshus är nu bokad!

12.07 Snabb promenad till UB för att hämta bok. Det är verkligen fantastiskt vackert ute nu, tung blomdoft.

13.23 Blev uppringd enbart för att kallas fantastisk.

14.12 Spiller kaffe.

14.39 Snart dags för sammanträde. Hej så länge!

Inga kommentarer: