24 maj 2009

Camilla hjärta Jerry


Igår fick jag vara med och dela Camilla och Jerrys bröllopsdag. Efter en vacker vigsel och riskastning* under den uppsprickande himlen åkte vi till Bjärsjölagårds slott där vi drack champagne på gårdsplanen för att sedan äta en god middag och slutligen dansa loss. Bröllop kan ju vara mer eller mindre dansanta tillställningar men det här var fantastiskt; på slutet dansade alla 120 gäster runt i en cirkel till livemusiken. Jag och Therése höll tal vilket nog gick bra (och var betydligt mindre hysteriskt än det musikalmedley vi hade hotat med) och träffade även våra andra gamla korridorare Jim och Therése (det är från Fjärde Söder jag känner Camilla) samt andra gamla och nya vänner. Kvällen avslutades i den buss som Emma härligt nog styrt upp och jag somnade vid fyra imorse.

* I vigselprogrammet stod det, eventuellt med exempelvis mig i åtanke, ... och nej, fåglarna blir inte dåliga av riset enligt Sveriges ornitologförening.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Brukar du alltid hota med musik på andra människors bröllop?

Lovisa sa...

Det verkar inte bättre? Även om hota och bröllop inte låter som en jättebra kombination, får jag väl erkänna.

Unknown sa...

Hot med kärlek måste ju inte vara fel.