03 maj 2009

Hjördisfest

Idag namngavs Baby Hjördis och jag en mycket stolt gudmor som nu tänker gullighetsblogga lite om barn. Tekniskt sett är jag kanske snarare fadder än gudmor eftersom jag inte ansvarar för hennes krisliga uppfostran då hon inte är döpt, men gudmor låter så mycket bättre. Apropå uppfostran är jag dock lite osäker på hur god förebild jag egentligen är. Här har jag försökt lära Vera alltifrån att små flickor får drömma om att bli hockeyproffs om de vill till att man inte måste gifta sig med en man när man blir stor, och vad händer? Hon insisterar enligt Suss på att ha målade naglar inför mina besök samt hade under ett barnkalas förra helgen, när alla andra barn målade på papper, målat sina läppar med färgkritor med hänvisning till mig.

Det var hursom väldigt trevligt att träffa släkten. Även väldigt trevligt att Tre Kronor vann dagens match, hur antiklimaktiskt hade det inte varit om de missat slutspel?

Ikväll har jag jobbat. Kommer vara på SOL hela dagen imorgon i olika sammanhang och på kontoret först vid fyra och för att undvika att behöva sitta till sent imorgon gör jag det idag istället. Men inte så länge till, tåget går halv sju imorgon så det är läge att sova nu.

Vera peppar inför lillasysters fest

Baby Hjördis har begåvats med släktens rödhåriga gen, gudmor är MYCKET nöjd.

Inga kommentarer: