20 maj 2009

Onsdag

Allmän onsdag. Skrivaren fungerar igen så studenterna har fått tillbaka sina papers och omdömen Jag har hängt på expeditionen och lärt mig redovisningssystemet och småpratat med damerna där. Lunchat med Åsa och hunnit med kvalitetstid i solen med kaffe innan föreläsning om vetenskapsteori. I övrigt har jag skrivit vidare mot dödslinjen på fredag. Nästa är på onsdag så det kommer inte att bli en ledig långhelg. Mildrar mig själv genom att tänka att jag kan kompa en fredag i sommar innan semestern och åka till landet för långhelg då. Vilket får allt att kännas så mycket bättre.

Har även fryst in syrenblommor i isbitar inför kommande festligheter (de ska ingå i en violdrink) och känt mig allmänt ljuv, speciellt när det blev syrener över att sätta i vas. Och så har jag fått världens snyggaste inbjudan till min kusins bröllop, men så kommer också Johan att gifta in en AD i släkten. Vi gillar Lena.

7 kommentarer:

Kristina sa...

Nejnej. Världens NÄST snyggaste inbjudan. :)

Lovisa sa...

Okej, insåg att jag kan ha förolämpat tre andra bröllopsinbjudningar den här sommaren... Förlåt! Er var minst lika fantastisk! Det var bara det att den här var blå med old school tatueringshjärtan, rosor och duvor.

Kristina sa...

Min var också blååååå!!!! Ljusblå. Med metalliskt band. Hmph. Ok, inga fjäderfän, men ärligt talat, det hade varit konstigt för min del. :D

Lovisa sa...

Okej, de var precis lika fina. Alla barnen nöjda nu? :)

Kristina sa...

Inte rikigt, men jag får väl acceptera det ändå. :P

Lovisa sa...

Du är alltid min favorit, det vet du.

Kristina sa...

Det var allt jag ville höra.