16 maj 2009

För livet

Efter disputationen mötte jag Åsa för att bistå henne vid tatuerande. Då den skulle sitta på ryggen var jag med och pekade lite och peppade. Lämnade henne hos tatueraren för lunch med darling PK och återvände sedan till studion. Tatueringen blev så fantastiskt fin och så fantastiskt mycket Åsa att inte bara hon utan även jag fällde glädjetårar. Är nu så otroligt sugen på att göra en till men har bestämt mig för att vänta till tidig höst med att göra mina vingar på fotknölarna då man fortfarande kan gå i ballerinor under läkeprocessen men solen inte längre är lika stark. Blev väldigt förtjust i Karin och Andy på Karl Lee så tatueringarna kommer med stor sannolikhet att bli till där. Efter vi var klara gick vi och shoppade tatueringsvänliga tröjor med öppen rygg och satte oss sedan på Stortorget och drack öl och njöt av solen och dagens allmänna härlighet.

(Det är det här som kallas fria arbetstider, eller det är det här som kallas att jag kommer arbeta hela söndagen men känner att det är värt det.)

Inga kommentarer: