12 maj 2009

All the things she said

Har haft en lite splittrad, men trevlig, tisdag. Skrivit. Suttit i möte. Druckit kaffe med sällskap. Hittat en blåsorkester utanför dörren. Karin säger att det är ett musikogram från Rom? Lärt mig universitetets faktureringssystem. Druckit mer kaffe med annat sällskap. Träffat pappa som stannade i Lund en timme på väg till Kastrup och hunnit visa färdig lägenhet samt fått ner kvarglömd ljusblå kappa och farmors guldarmband att bära på promoveringen. Powerwalkat. Övervakat workshopsförberedelser. Varit orolig för att ingen student skulle välja att skriva sitt paper på det romerska temat, (de får välja mellan de fyra kulturer de undervisats om: romare, greker, etrusker och kelter) och att jag därmed varit en dålig föreläsare, men det visade sig att hälften hade valt mitt ämne! Nu är detta inte så mycket min förtjänst som att det nog upplevs som lättare att greppa den romerska kulturen än exempelvis den keltiska, men ändå roligt. Visserligen innebär det att jag måste rätta dubbelt så många papers som de andra men eftersom jag aldrig har examinerat förr känns det bra med ett större underlag.

Dagens musikaliska upplevelse är för övrigt Tatu tillsammans med rysk manskör.

4 kommentarer:

Melinda sa...

Ropen skalla, bilder på lägenheten åt alla!

Unknown sa...

Var det en rosa stridsvagn ute till höger i bildkant?

ChW sa...

Har du någon länk till Tatu/manskör?

Lovisa sa...

Melinda: bilder kommer, jag har varit världens sämsta på det, förlåt!

Martin: ja, jag tror det? Osäker först på att jag såg rätt men det var uppenbarligen en rosa stridsvagn. Även ett flygplan dök upp i vidvinkeln. Absurt.

ChW: försökte youtuba men hittade inte vad jag sökte. Ska göra ett nytt försök.