28 maj 2009

I don't pretend to be an ordinary housewife

Eftersom mitt hushåll består av enbart mig, som ganska ofta äter ute och inte har bil, storhandlar jag inte särskilt ofta, men det har jag och cykeln gjort ikväll. Det var lite trauma när jag hamnade i någon form av gigantisk köttavdelning, men annars gick det bra (är lite traumatiserad sedan lunch då jag nästan åt kött, jag gillar Godset, men vad är dealen med att ha små köttbitar i salladen? Var tvungen att göra en Ribbingmanöver för att inte råka äta djur för första gången på elva år). Ikväll ska jag nämligen baka ljusblå maränger och cupcakes inför lördagens inflyttningsfest, känner hur den blåa karamellfärgen jag köpte i Rom kommer revolutionera min matlagning.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hur tog Ribbingmanövern sig uttryck? Tänkbara nyckelord: taktfullt; diskret; leende

Lovisa sa...

Taktfullt; le; göra mitt bästa för att inte se djupt äcklad ut; diskret; servett; tack gud för servetten.