17 maj 2009

Eftersom antikperception är det vi alla tänker på när vi ser på Eurovision

Visst påminde tjejen som dök upp i presentationen av varje bidrag med kända byggnader från det tävlande landet i håret väldigt mycket om antika gudinnor med murkronor? Detta var dock inte kvällens viktigaste observation, det var det faktum att jag har hittat pausunderhållningen till min disputation.

Tänk er, själva akten är avklarad, beskedet har precis kommit att jag har blivit godkänd, alla höjer sina glas för att skåla när det plötsligt blir mörk, eldfacklor bränns av och ni hör ljudet av musik. Framförallt ser ni hur bakgrundsdansarna i Ukrainas bidrag gör entré och framför sitt nummer:


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ok, jag är med på det visuella. Men du nämnde musik... vilken musik skulle det vara?

/jonathan

Lovisa sa...

Jag funderar på oljefat?