02 maj 2009

Hippa

Vad skulle jag då göra så tidigt nästa dag? Jo, kvart över sex ringde klockan och en timme senare var jag hos Therése för att förbereda en överraskningsfrukost åt Camilla då det var dags för hennes möhippa. Efter frukosten åkte vi till Landskrona och spelade curling vilket, blåmärken idag till trots, var jätteroligt. Som en kombination mellan bowling och hockey. Glidskor är så det nya skridskor och när man var lite skipperuttråkad i boet kunde man dansa till åttiotalsmusiken som spelades och använda kvasten som mikrofonstativ. Jag har några reservyrken som jag funderar att byta till de gånger då jag betvivlar min forskningsbegåvning och att bli curlingens svar på Peter Forsberg har nu förts till den (inte för att det nödvändigtvis vore lättare, speciellt inte med tanke på hur okoordinerad jag är, men det är inte poängen med listan, jag vet inte hur realistiskt det är att försörja sig som vaktelskötare heller). Efter curlingen hade vi lunchpicknick i Stadsparken innan vi fortsatte till Malmö för att spela in en musikvideo. Kvällen fortsatte med middag i Lomma och avslutades med dans i samma lokal.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: