06 maj 2009

Dynamik

Igår förberedde jag undervisning och undervisade. Det blir roligare och roligare i takt med att jag lär känna studenterna och de vågar ställa fler frågor även om jag nog fortfarande har svårt att hitta rätt nivå, det är ju första gången jag lär ut något till fullständiga grundstudenter. Nu ska jag strax gå iväg och träffa de andra föreläsarna på kursen och diskutera fredagens exkursion till Köpenhamn.

Efter att själv ha undervisat släppte jag studenterna fem minuter tidigare för att själv gå iväg och bli undervisad. Tvära kast, men roligt. Kvällen tillbringade jag tillsammans med Linda, Sofia och en kikärtsgryta som Linda lagat som hommage till Kristina som fattades oss. En väldigt trevlig kväll och jag ska nog ta fasta på ett par av råden jag fick.

Annars är jag idag ovanligt obokad. Ska äga ägna dagen åt att skriva och kvällen åt att stryka punker på att-göra-listan.

1 kommentar:

Kristina sa...

Och ni fattades mig! Samtidigt som jag gläds åt att ni har dte trevligt så är jag AVUNDSJUK på er kväll. Jag vill också vara med och ge goda (eller dåliga) råd ju. Men snart får vi iaf lite QT tillsammans. Banne mig!