02 maj 2009

Jag tänker alltid på dig i april

Vaknade utsövd imorse och så glad över mina åtta timmar (ibland önskar jag att vore en sådan människa som fungerar efter fyra timmars sömn, men å andra sidan är jag tacksam över att slippa lida av insomnia) att jag i farten inledde dagen med att spontanbaka bröd medan jag pratade med Petter (hur gjorde man innan headsetet egentligen?). Packade sedan min väska och åkte till Göteborg där jag är nu. Mys. Möttes av mamma på stationen, hemma hade pappa lagat rårakor som jag alltid älskat och efter middagen gick jag upp på vinden för att botanisera lite. Hittade mormors vita bricka med utstansade hjärtan och en fantastisk kavaj som tillhör farmor. Den är vit med blåa kanter och foder och trekvartsärmad, en kärleksfull marin hälsning från åttiotalet som nu får följa med hem till Lund. Har precis suttit i kvällssolen på balkongen, ska nu bada och sedan tillbringa kvällen med att titta på hockey och jobba lite vilket tyvärr är nödvändigt.

Rapsfält och bokskogar i all ära, men vad Västkusten är vacker ändå. Lyssnade på Håkan under tågresan, tänkte på våren, drömde om sommaren och längtade till Orust.


Inga kommentarer: