05 januari 2009

Nästa festival


Även denna vårtermin kommer en Latinfestival att arrangeras och Moa och jag vill redan nu flagga för tid och plats, nämligen Uppsala 14 mars (vi återkommer med lokal inom kort).

Då latinet ingalunda är ett utvecklingsfientligt språk kommer formatet att ändras en smula jämfört med föregående festivaler men konceptet är det samma: att illustrera latinets vikt, bredd och tidsmässiga spridning, samt att vara särdeles underhållande. Finns det särskilda önskemål på programpunkter så mottager vi dem tacksamt!

Som vanligt behöver vi funktionärer och andra glada medhjälpare, vill ni vara med så prata antingen med Moa eller mig eller med oss båda på latinaperpetua@gmail.com.

Den famösa festivalbloggen har dessutom åter vaknat till liv, så håll ögonen öppna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det här året skulle jag tycka det vore fantastiskt roligt om du ville träffa mig över en fika?

Lovisa sa...

Jamen, självklart! Vi kan väl höras om detaljerna när jag vet mer exakt när jag är i Uppsala (eller, 14:e är jag ju där, men jag tänkte på tågtider och sånt)?

Anonym sa...

Det gör vi!!