15 januari 2009

Leopard

Följande inlägg tillägnas Charlotte och handlar således om inredning. Jag har nämligen fått min farbrors leopardfärgade schäslong (jag var tydligen den enda i släkten som var aktuella att tillfråga) som självklart är en oerhört fantastisk möbel. Och stor.

Tanken är ju att ha en inredning som går helt i blått med möbler i vitt och furu och med guld som accentfärg. Hade jag haft en villa hade jag lätt inrett ett leopardrum, men nu har jag inte riktigt de ytorna. I köket skulle den skära sig mot mitt engelska landsbygdstema (men dock få plats) och i rummet har jag redan planerat att ha en ljusbå tresittssoffa samt en ljusblå Jetson. Funderar på att ställa den i hallen, men då skulle jag få offra klädhängare, skohylla och liknande funktioner. Vilket det nästan känns värt. Det är trots allt en leopardschäslong.

Charlotte, hur gör jag?

6 kommentarer:

svenske floyd sa...

Om jag får blanda mej i som stilkonsult, så tycker jag det där med hallen är en charmig idé: att sitta på leopard när man drar av sig stövlarna eller gympadojorna. Om du dessutom kan få tag på ett par leopardmönstrade innetofflor att placera på synligt ställe så blir det extra grymt. Det praktiska borde gå att lösa. Sen undrar jag över engelsk landsbygd i köket, blir det inte lite väl puttenuttigt? Fundera på djungeltema för att lixom följa upp starten i hallen?

Lovisa sa...

Klart du får blanda dig i! Ja, om den får plats i hallen så ska den in där (och då kanske eventuellt väggarna målas i guld).

Nej, det får inte bli för puttenuttigt, jag vill leka med temat. Stuckaturen kräver sin takkrona, men det kommer bli en modern, kitschig, variant.

Nene sa...

Om du har ett kök stort nog att underhålla sällskap i har du möjlighet att fundera på matsal i miniformat! Om du sen gillar guld så varför nöja sig med engelskt kök?! Du kan ju ha Versailles!

Anonym sa...

Såhär va: Leopardschäslogen är ju underbar och blir en bra komplementspryl. Det finns två sätt:

1. Du väljer en av färgerna blått och gult och satsar sedan på att hitta någon mer leopardgrej.

2. Du väljer bort gult och satsar på blått och bara leopardschäslongen.

3. (finns ju faktiskt också) Du skiter i detta och inreder ett lite busy hem med det du vill ha omkring dig.

Lovisa sa...

Nene: det kommer bli ett kök att umgås i med ett matbord med plats för tio!

Charlotte: mycket bra tips. Ska mäta och tänka en vända till så får vi se. Lite busy känns ju annars bra.

schmut sa...

en självklar sovrumsmöbel!
annars lät hallen som en idé. då blir det mer rum än genomfart