21 januari 2009

Mitt mansion

Var hemma hos Lovisa som snart kommer att bli hemma hos mig igår och mätte lite (vi har alltså samma namn ja). Har ju faktiskt bara sett mitt nya lägenhet en gång innan allt gick så snabbt som det gjorde. Den är himla fin alltså.

Har dock fått tänka om lite. Hallen är lite mindre än vad jag mindes den och plötsligt kände jag att jag nog vill ha ett runt köksbord ändå, trots att det rymmer färre sittande. Och fönstrena! Så stora och så sittbara. Älskar dem.

Jag som är oerhört punktfast och nostalgisk när det kommer till boende (mina föräldrar flyttade samma år som jag vilket var djupt traumatiskt. Ringde och hulkade saker om mitt barndomshem regelbundet i flera veckor. Ocharmigt, men sant.) var rädd att Lovsia skulle tycka att det var jobbigt att jag tog mått för att kunna göra om i hennes lägenhet. Men hon visade sig vara sund och normal och tyckte bara det var jättekul och bad mig skicka bilder på resultatet Hon är i största allmänhet oerhört adorabel som exempelvis har bytt alla glödlampor åt mig och lämnat reserver, ställt in en stor stege som jag kommer få behålla samt givit mig sin nya micro.

Men det bästa är nog att jag har släppt tanken på att allt måste vara nymålat, tapetserat och perfekt när jag flyttar in. Nu känns det okej att ha sängen mitt i rummet och tusen flyttkartonger för att kunna känna in hur jag vill ha det och slippa stressa.

4 kommentarer:

Lina sa...

tänk på att du kan bygga berlinmuren v 3.0 också!

Lovisa sa...

Sjukt bra!

svenske floyd sa...

Lite gulligt schizofrent skrivet. Tog mej ungefär 2 min att fatta. Grattis till stegen! Bra idé att ta det lugnt med omstajlingen.

Lovisa sa...

Vi har ett ganska gulligt schizofrent förhållande; börjar och avslutar alla mail och sms med Hej Lovisa - kram Lovisa.