04 januari 2009

And I make no apologies - I'm into phonography

Har haft en oerhört lugn dag och känner mig allmänt uttråkad. Vilket visserligen inte är så himla roligt, men bra för det betyder att jag har gått hela varvet runt från överarbetad till utvilad. Tog tag och städade. Har tidigare ansett det lite onödigt nu när jag nu ändå ska flytta om en månad, men var tvungen att ha ett allvarligt samtal med mig själv efter att ha hittat en halvt förmultnad hyacint och en såg på golvet, förutom en stor resväska som höll på att packa upp sig själv över allt ledigt utrymme. Avjulade och tänkte på vilken voluminös gran jag ska ha nästa år, då talar vi sekelskiftesjul! (Förlåt Rangar.) I år har min största fikus fått tjänstgöra som gran på grund av platsbrist. Efter att ha gått från allmänt till gravt uttråkad av städning hittade jag lösningen: Britneys nya! Blev så glad på nyår när även Anna visade sig vara Team Britney, tidigare har jag alltid fått stå själv med skammen.

Har även, efter enträgna påtryckningar från Gustav, sett Ett land blir till. Lätt roligast var passningen till Alfredius i den fejkade Aktuellt-studion:
- Välkommen Birger Magnussson
- Tack Jarl

Ja, förutom lite sporttittande, bokläs och kvällspromme var det nog allt idag.

Och ja just det ja, Charlotte - du missar väl inte?

3 kommentarer:

Barbarossa sa...

Sekelskiftesjul, Fanny&Alexander-style, skulle väl kunna innebära att man också samlar en mer eller mindre stor skock människor till att fira jul på samma plats. Vilket ju också vore ett sätt att spara på granar, eller hur?;-)

Lovisa sa...

Visserligen, men jag vill ju ha en gran hos mig och en hos föräldrarna när jag kommer dit, så det blir minst två. Men å andra sidan har jag gran hos mig från första advent, så den får åtminstone stå ett tag. Annars är ett tips att bygga en liten gran själv av ris, det har jag gjort ett år när jag inte hade så mycket plats. Man tar helt enkelt granris, arrangerar det konstfullt och sätter i en liten julgransfot. Eller, som jag gjorde i år, ta en stor krukväxt! Men inget slår trots allt the real thing.

Anonym sa...

Verkligen inte! Men framförallt så såg jag trailern för nya Mia och Klara häromdagen och det verkar MYCKET lovande. Karaktärerna med deras egna namn hade stor och fantastiskt roliga plats.