15 januari 2009

Lättare hjärta

Avslutade Göteborgssvängen på Egg & Milk tillsammans med Annchen, Sofia, Suss och Baby Hjördis (som dock sov sig igenom det hela) och icke att förglömma; blåbärspannkakor och blåbärssmoothie (ja, blå färgkoordinerad mat). Hoppade sedan på tåget tillbaka till Lund där jag strax gick till jobbet.

Ikväll skulle vi haft styrelsemöte på teatern som tyvärr fick ställas in då vi inte blev beslutsmässiga, alltid tråkigt när det händer. Men istället fick jag en extra kvällstimme fri som jag ägnade åt att ringa ett bekännelsesamtal (jobbigt, men en sten föll från mitt hjärta) samt att inse att jag nog måste göra en markering. Jag ogillar ju det, vill att alla ska förstå hur jag känner utan att jag behöver säga det. Även om jag i det här fallet knappt själv förstår hur jag känner.

Tog en lång powerwalk och lyssnade på Laibach whilst vilket alltid hjälper. Nu ska jag sova på saken.

2 kommentarer: