23 januari 2009

La dame aux camelias

Har hittils:

* Tvättat.
* Adressändrat.
* Sagt upp mitt fasta abonemang.
* Beställt prenumeration på Sydis.
* Begärt att få vänta med att betala tillbaka till CSN i år då jag går på utbildningsbidrag.
* Ändrat inspektionstid av mitt rum från 7.30 till 12.00, det vore ju bra om jag hann få ut alla sakerna till flyttbilen. Åh, jag kommer sakna min vaktmästare Roland!
* Läst en bok om europeisk järnålder, välbehövligt då jag och The iron age inte är tighta.
* Planerat och namngivit mina föreläsningar.
* Beställt en ny Muchaplanch. Mormor hade Sarah Bernhardt i sitt badrum och det första jag spontant kom att tänka på att jag ville ärva när hon gick bort var den planchen. En rödhårig Sarah mot ljusblå stjärnhimmel och med en jugendros, man behöver inte vara Freud för att förstå varför. Nu är den hopplöst sliten men en ny är beställd till badrummet. Jag tror mormor ler åt mig.
* Beställt ljusblått diskställ och klocka från kitch.se (note to Charlotte: dock ej gökur).

Nu: fredagsfika med Åsa på Patisseriet.

5 kommentarer:

Kristina sa...

effektiva lovisa! bra jobbat. njut av fredagsfikan.

kram

Anonym sa...

Moskén?

Anonym sa...

Visst, visst, nu är det tydligen dags att börja prenumerera på Sydis när du flyttar från mitt distrikt...

Lovisa sa...

Kristina: ja, ibland flyter det fint!

Tott: Nej. Den är visserligen oerhört fantastisk, men jag behöver något att hänga på köksväggen och hittade en vit med fakeädelstenar (den var dessutom så billig att den kan bytas ut när rätt gökur uppenbarar sig).

Gustav: Vi har faktiskt börjat prenumerera igen, förväntar mig tidningen i tid på söndag. Annars kan du väl byta distrikt? Mitt nya är plattare och betydligt mer centralt.

Anonym sa...

Good thinking.