27 januari 2009

In i dimman

Inledde igår projekt packa. Packning och städning är så inte mina bästa grenar och jag har redan fått ett mindre sammanbrott då en fullpackad kartong gick upp i botten. Försöker tänka att det är bra och skönt att rensa, men jag är även fruktansvärt dålig på att slänga saker.

Förutom packa har jag lämnat in min blåa Kronan på lagning, gått ärenden, varit på kansliet och hämtat mina ansökningshandlingar (de var ju rätt extensiva, så extensiva att jag blev ombedd att hämta dem personligen så de slapp skickas som paket) och äntligen fått veta när jag börjar, nämligen på tisdag. Det innebär i sin tur ett lite luftigare schema: får nycklar till nya lägenheten idag (idag!!), på lördag kommer flyttlasset från Göteborg och jag lämnar mitt rum, på söndag städar jag, på måndag inspekteras det och på tisdag börjar jag alltså jobba. Det bör gå utan för många kriser.

Nu ska jag sortera kläder.

Uppdatering: jag börjar nog på måndag ändå.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Det kommer att gå galant, fast vara utmattande. Och när du väl sitter där i din sekelskiftslya, även bland lådor och stökighet, kommer du att känna dig så nöjd så. Kram!

MEE sa...

Jag önskar dig all lycka till, men vill ändå påpeka att "Det bör gå utan för många kriser" are famous last words.
Flyttveteranen tipsar; packa kaffe, gin, gaffatejp, snöre, sax, tusen spänn i kontanter, extra kasse, mobil och laddare, kamera (för att dokumentera ev. skador), plåster, extra skor och trasa lättilgängligt, du kommer behöva det under dagen.

Lovisa sa...

Mycket bra tips! Jobbar just nu med kaffe och corny musik. Har hittills idag lyssnat på Abba, BD och Micheal Jackson.