30 januari 2009

Hamster

Först sorterade jag och slängde, sedan slutade jag slänga, sedan slutade jag sortera och nu tittar jag mest uppgivet på allt. Om man bortser från möbler och böcker, vilket ändå utgör lejonparten av min inredning, har jag fyllt 20 flyttkartonger med saker. Det innebär alltså att jag har haft en flyttlåda per kvadratmeter. Det kommer bli några fröjdefulla timmar imorgon då allt ska bäras.

Ni vet tesen om att kliniska miljöer tenderar att göra oss mer känsliga? Mmm jag tror den stämmer. Så mycket damm som jag har hittat i mitt rum är det inte konstigt att jag inte är allergisk mot något.

Men nu orkar jag inte mer, tar resten tidigt imorgon. Påminn mig gärna om att aldrig mer flytta.

2 kommentarer:

Lina sa...

http://www.duka.se/sv/Sverige/Produktkatalog/Vart-sortiment/Tillreda/Kok/Forvaring/292309/

det verkar finnas rätt många ljusblå kökstillbehör på duka. fast det kanske du har koll på redan. något du still need?


när är det inflyttningsfest? jag vill se detta under med egna ögon.

Lovisa sa...

Är inte säker, måste packa upp och inventera (har glömt hälften i all packhets, plus att jag har fått ner en hel del från mormor och farmor), men annars mycket bra tips!

Inflyttningsfest blir det så fort väggarna är målade ljusblå och köket tapetserat. Men man är naturligtvis välkommen dessförinnan. Du är aldrig i Lund nuförtiden?