05 augusti 2007

You can take the girl outta the trench, but you can't take the trench outta the girl

Jag – Pappa, kan jag hjälpa till med något i trädgården?
Pappa – Tja, vi måste plantera om ena körsbärsbusken (ja, vi har körsbärsbuskar och inte träd så att jag skulle kunna nå dem när jag var liten. Ja, jag är ensambarn). och binda upp rosorna på baksidan av huset.
Jag – Alltså kan jag inte göra någonting som innebär att jag får hacka med den stora hackan?

Lite senare

Morbror – Nu ska jag gå och röja på tomten inför bröllopet (min kusin ska gifta sig här ute om en vecka. Släkten är mycket spänd och fler rapporter kommer garanterat.)
Jag – Kan jag hjälpa till?
Morbror – Om du vill kan du börja planera hur du vill att vi ska löva (jag är dekorationsansvarig).
Jag – Du behöver alltså inte ha någonting hackat? Jag är ganska bra på att använda den stora hackan.

I heart pickaxing

Inga kommentarer: