29 augusti 2007

Trevlig scarves

Idag har jag bland annat gjort detta:

* Vaknat och kännt mig förskyld, något som händer varje ny höst i Lund. Det klassiska alla barnen åter på dagis syndromet.
* Shoppat loss på antiförkylningspreparat (handla med korg på Apoteket = tantvarning); nässpray, näsdukar, Bafucin, värktabletter och Echinagard. Om jag nu nödvändigtvis ska bli snuvig ska det åtminstone gå smidigt.
* Köpt en scarves. Inte en accessoar jag normalt brukar bära med mitt osedvanligt isolerande hår, men nu är jag ju förkyld och allt.
* Marinerat grönsaker att grilla
* Bakat biscotti
* Köpt vino santo
* Tittat på friidrott
* Suttit i överlämningsmöte med teologer, som visserligen var mycket uppstyrt och bra, men jag har ändå hetsat upp mig över möten som krockar med viktiga sportsändningar. När jag leder möten lägger jag dem aldrig samtidigt med viktiga sportevents. Var tvungen att gå mitt i höjdhoppet och innan häckfinalen ens börjat. OMGWTF? (Detta är ännu en sak som tydligt talar för en framtid som manligt styrelseproffs. Är även beredd att skylla på sjuka barn för att få vara hemma och kolla på hockey.)

Nu ska jag på återträffsmiddag med Rom -05 gänget vilket ska bli bedårande trevligt. Bellissima! Är inte ens ledsen över att jag missar Studio Sumo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara dela med mig av den fantastiskt roliga gången då jag fick vara med om att "Trevlig scarfs" sas in real life. Det var på Eriks sjökaptensexamen på Sjöbefälsskolan i Kalmar (very MCA tillställning med mycket uniformer). Jag och Carro hade fått tag i några överblivna (ja, de var faktiskt det) champagneflaskor (hur fan tänkte man när man gav dem till två studetnbrudar i höga klackar och fina klänningar? jag hade för övrigt en mycket fantastisk blommig kostymdräkt, låter helt awful men den är lovely, very laura ashley) anywho. Vi hade druckit upp flaskorna och på väg upp i en trappa mötte vi en man som jag hade träffat några gånger ute under våren och haft ett rollspel med (alltså på krogen, ingen sexuellt. han var Fredrik (eller något) Spendrup och jag var någon annan och vi bara pratade om hur mycket pengar vi hade och va dyra saker vi gjorde typ, vi har egentligen inte pratat normalt en enda gång) och så möter vi honom i en trappa där då, champagnefulla som tjosan. Han har svarta byxor, svart skjorta och en liten, liten mycket elegant men ändå väldigt konstig snörliknande bred produkt knutet kring halsen. Och precis när vi går förbi honom i trappan säger Carro högt. "Trevlig scarfs".

Lovisa sa...

HAHAHAHAHA jag skrattar rakt ut och älskar dig för att du berättar sånt här. Måste säga repliken irl. PUSS!

Che sa...

EN scarf - FLERA scarves. Svårare är det inte.

Lovisa sa...

"Trevlig scarves" är ett citat från Lorry. Svårare är det inte.