28 augusti 2007

Att hugga efter Forsberg med en klubba är inte okej

Inledde dagen med att ringa och väcka Moah eftersom detta gjorde mig djupt upprörd vid frukostbordet. Av så många anledningar, som bittert och ältande Coloradofan glömmer jag icke några oförrätter. Tycker inte om Belfour. Dessutom är det helt absurt att en av världens bästa målvakter genom tiderna (måste ge honom det erkännandet, även om det gör ont) kommer till Leksand som inte ens spelar i elitserien. Nu gillar jag Leksand (trea på listan över mina favoritlag efter Frölunda och Modo) men ändå. Jag gillar inte när gamla hjältar gör pinsamma comebacker, ungefär som när Suede spelade i Bingolotto. Stackars Moah har fått gå igenom hela sommarens ryktesspridningen på egen hand när jag var i landet Italien där ingen bryr sig om hockey su giacchio. Kanske är det därför jag känner mig lättstressad och sårbar i den här frågan. Snart är det åter säsong och jag kommer att härdas.

Inga kommentarer: