22 augusti 2007

A fishermans wife goes glamour

Vid den här tiden på året brukar jag inte vilja något hellre än att svepa in mig i en halsduk i höstfärger och åka ner till Lund och börja plugga, men känslan har suttit längre in i år. Tror att det beror på att jag har varit borta större delen av sommaren – åkte efter midsommar och när jag kom tillbaka kändes det som om vore det i början av juli. Men nu har jag kommit över min förlorade sommarmånad och gått vidare, efter att verkligen ha jobbat på det. Idag exempelvis shoppade jag lite innan tåget gick. Hittade en superfin grå klänning från Twist & Tango i Haga som är som en välsittande filt med armar. Köpte även ballerinastrumpor (allt med band är bra), mörkrött nagellack, dokumentförvarare och en kalender. Och en blå klänning, för ni vet ju hur sentensen lyder: man kan inte ha för många blåa klänningar, för mycket lipgloss eller kunna för mycket om romerska kejsare.

Inga kommentarer: