03 augusti 2007

Och vi kanske ses det finns en chans på en spårvagn någonstans

Vaknade igår med en spännande whiskeyröst efter den väldigt trevliga öl-och-luckies-kvällen i Malmö tillsammans med Fredrika. Dock punktfast halvåtta; kombinationen av min normala pensionärsdygnsrytm och livet på landet är en killer. Ägnade några timmar åt att försöka styra upp min vardag (lägga skyddsskor, manbag och spade i låda märkt ”arkeologi”, tvätta jordimpregnerade kläder, svara på mail) innan Johanna och Tomas utan h kom. Vi fick sällskap av bonuspersonerna Björn, Johan (dativ!) och Karolina, lagade middag och nattpromenerade. Åh; P1-4, Dansk Radio, vattnet i ån, knack i väggen och hopp i sängen jag har saknat er!! Kärlek & kanel.

Åt inte frukost 07.20 men väl 09.20 med Johanna och har sedan fortsatt fixa; boka tågbiljetter, organisera höstens valberednings- arbete, börja skissa på stipendieredovisning, göra Villa Magna-album, promenera i det svala vädret som jag eventuellt kan vara den enda personen i Sverige som njuter av och lyssna på Håkan Hellström för imorgon åker jag hem till Västkusten.

Ps. Jag är just nu nyfiken på personen som googlade sig hit på Benedictine girls.

Inga kommentarer: