22 augusti 2007

Uppdatering

Och plötsligt tystnade musiken och allt blev lugnt. I fem minuter, sedan började de sjunga själva. Den senaste timmen har jag avnjutit allehanda sektionskampsånger. Kan inte riktigt bestämma mig vad som är värst; ett kvavt rum eller och det är vi som går maaaaaskiiiin skithögt. Det lutar åt ett kvavt rum. Minns när jag och Emma skulle hitta lammkött (en återkommande aktivitet under en period av vår vänskap, även om det var svårt som 20-åring att hitta betydligt yngre män på ställen med just 20 som åldersgräns. Kanske skulle jag ha större framgång nu som mogen 23-åring?) och vi gick på en nolleaktivitet och jag sjöng och det är vi som går laaaaatiiiin och ingen märkte skillnaden. Sedan stukade jag foten i trappan och vi tog en taxi till Max. Classy.
Nu ska jag sortera papper.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

Jag lovar. Den värsta är: Helsingkrona de har ett fotbollslag... hmmmm Jag är inte avis alls. Minns just den tiden när nollningen var på G som inte kanske den ljusaste. Fast visst eeee gemenskapen fiiin mellan studenterna. Vilket får mig att jag ska bli student. Igen. Hm. På något vis känns det inte lika spännande som sist. Vill ut i livet nu. men men.

Vad kan man grilla på Italienska?

Lovisa sa...

Idag har de varit lugna, så jag känner mig mildare... Spännande att du ska plugga igen, även om jag kan känna igen det där med att vilja ut i livet... börjar snart bli läge för det tycker jag. Vilket ämne blir det?

Massor av grönsaker: kronärtskockor (fast det är inte säsong är jag rädd), paprika, aubergine... ska bli härligt!