10 augusti 2007

Rock steady

I förrgår åkte jag in till Göteborg med Suss för att shoppa och fixa inför bröllopet. Jag hade ännu inte köpt någon klänning och hade extravaganta planer eftersom min status som brudens kusin och nästansyster ger mig rätten att bära en gigantisk tyllkjol utan att någon bör höja på ögonbrynen, men så blev det inte. Vi gick först till Shock för Suss behövde en sak därifrån och när jag förstrött bläddrade bland kläderna samtidigt som jag översköljdes av gymnasieminnen (stjärnor under ögonen, knallhennarött hår, demonstrationer och blandband) hittade jag en fantastisk petroleumblå klänning med spetskrage och broderade svalor som jag spontanköpte. Eftersom bomull inte är världens mest fab material och det eventuellt kommer att vara kallt imorgon tänker jag klä upp den med en tunn sjal, guldskor (50% på Scoop, jag som trodde att rean av över) och femtiotalslockar. Tänk rockabilly goes bröllop.

Åt lunch med Suss, handlade några fler saker som böcker (är inne i en fas där jag läser mycket och urskiljningslöst, cirka en bok varannan dag), den nya Chanelmascaran för att den finns i ljusbrunt för oss väldigt bleka, en solklänning (sommarens favvoplagg) och ett nytt Rosebud eftersom locket på det förra låste sig i Italien och jag satt fast på landsbygden med shitty lypsyl och mitt främsta beroende i en burk som inte gick att öppna trots att jag utsatte den för verktyg och mig själv för förnedringen att be starka italienska män om hjälp.

Inga kommentarer: