22 augusti 2007

Katja och jag

Yez, måndagen var en mycket bra dag; först hälsade jag på Mia i hennes superfina lägenhet i Majorna, sedan lunch med darlin Pegah och tillsist middag med Elin och vin på balkongen. Härlo. Igår åkte jag ut till Kållered för att köpa det utlovade bröllops- presentäppleträdet till Sussie och Lars. Tänkte först ge dem något roligare som ett fikonträd eller dvärg- apelsin, men kom fram till att det är bättre med ett stabilt äppleträd som faktiskt ger frukt (åh, vilket läge för metaforer som nu uppenbarar sig, men nej, jag behärskar mig) och köpte därför malus domesticus Katja (for the love of God Blomsterlandet, kongruensböj!) som jag sedan åkte tåg tillbaka med. Tågvärden tittade punktmarkerande på mig och jag hann tänkta oh shit behöver man betala för träd, undra om det är samma taxa som för hundar? innan han kom fram för att diskutera trädgårdsodling. Fruktträd - the great icebreaker.

Inga kommentarer: