23 augusti 2007

Tillbaka på hästryggen

Inledde terminen hårt med heldagsmöte vilket var riktigt roligt (samma åsikt uppfattades vid ett tillfälle idag som ironisk, men nej, jag är helt seriös, det kan vara riktigt roligt att sitta i möten. Börjar allt mer se mig själv som blivande styrelseproffs). Jag ingår i den grupp som ska utvärdera processen med att omvandla alla språkinstitutioner till en enda stor och det innebär lots of spännande frågor och kreativitet. Inte som att sitta i en nämnd och inte ha tid för annat än brandkårsutryckningar och remissvar. Efteråt promenerade jag till stan för att köpa lite sidenband (fick en fin berlock av the beloved mamma och ska göra ett halsband) och mös över att vara tillbaka. Teknologerna är tysta ikväll, jag känner mig åter mild och är förbluffande bra på att förtränga att jag måste styra upp hela min frihet under ansvar-höst nästa vecka.

Inga kommentarer: