06 februari 2008

Struktur

Inledde dagen med breakfast meeting with The Senior Staff, härlo som alltid, och gick sedan tillsammans med Kristina till SOL för att plugga. Jag har fattat det mogna beslutet att sluta vara imbecill och faktiskt följa skrivreglerna vid Historiska, trots att de notar omständigt och att framsidan kommer att färgkodas i gult, min hatfärg. Tror tyvärr inte att jag kan vägra med hänvisning till synestesi. Däremot kommer jag att trycka upp några egna ljusblå exemplar, jag tänker inte ha författat fyra uppsatser varav tre ljusblå och en ...gul?! Oh no no. Har vidare surfat på typsnitt, då jag arbetar med medeltida handskrifter kände jag att Traianus inte riktigt lämpade sig, trots att jag älskar det. Funtar på Edda eller Stonehenge istället.

Nu har Kristina tillfälligt lämnat mig för ett annat möte och jag ska ta i tu med det jag ska ta i tu med idag, id est sätta ihop alla osammanhängande dokument till ett enda för att få en överblick över vad jag egentligen har gjort och vad som återstår. Är rädd för att det är en hel del.

Har förövrigt bestämt mig för den vitsiga titeln. Det är göteborgaren i mig.

Inga kommentarer: