01 februari 2008

Nittiotalet, nittiotalet, vad kunde gå snett, vad kunde gå galet?

Jag och min Moah Nektarin drack öl igår, på Mods. Har aldrig varit där förut, men det var trevligt. Mycket nittiotalskänsla med svartvita rockfoton och röda detaljer. Jag är ganska fascinerad av nittiotalshypen för trots allt är det så att varenda gång jag har sett Flashdance eller Dirty Dancing eller dansat till In the heat of the night så har jag blivit nostalgisk på lånade minnen då jag precis fyllt sju när åttiotalet tog slut. Men nittiotalet! Rob 'n' Raz, Leila K, Roxette, Ace of Base, Chevignon, Palladium! Det är mitt decennium. Även om nostalgi ganska ofta tråkar ut mig. I alla fall. Det jag skulle skriva innan jag kom in på nittiotalet var att det var mycket fint att träffa Moah, min vän i nöd, lust och allt som har med hockey att göra och att jag stornjöt av att gå hem i stormen, jag älskar dramatiskt väder (förutom när jag är på väg någonstans där jag vill se snygg ut men istället tvingas gå omkring med utrunnen mascara och se ut som en dålig kombination mellan en panda och Kristina Lugn). Inget slår ett oväder på Västkusten med höga vågor, men en skånsk storm är inte illa det heller.

Inga kommentarer: