25 februari 2008

Live från Lund

Är hemma igen. Tog en välbehövlig sovmorgon imorse (förstod först inte varför jag var så trött men vid närmare eftertanke kan det ha något att göra med att jag har ägnat fyra dagar åt att umgås intensivt med människor jag aldrig träffat förut på ett annat språk än svenska, ha gått ut tre av de dagarna och konfererat två av dem, kanske) och åt sedan lunch med Gustav som ironisk nog föreslog indiskt, det jag aldrig äter här (inte för att jag inte gillar det utan för att kombinationen Indien och Lund aldrig riktigt har klickat) men nästan uteslutande åt i Manchester så det blev en smooth övergång skulle man kunna säga. Satt sedan i styrelsemöte på Historiska Museet och sitter nu på Café Athen och uppdaterar mig lite. Missade bland annat att bli intervjuvad av Kvällspasset i P3 när jag var borta, men jag antar att man inte kan göra allt samtidigt även om jag ganska ofta vill.

Är verkligen jätteglad att jag åkte. Framgång handlar bara om att inte inse sina begränsingar skrev Martin och jag tror att han har rätt. Man måste utsätta sig för saker med jämna mellanrum och det var ett tag sedan jag utsate mig senast. Har återigen blivit nypt i armen och insett att mitt ämne är så mycket större och levande utomlands än här samtidigt som jag känner att jag klarar det, min kunskap väger inte mindre tungt än någon annans, även om jag tillgodogjort mig den i ett avlägset land som romarna aldrig erövrade.

Inga kommentarer: