21 februari 2008

Mycket nu

Kära bloggen, förlåt att jag inte har skrivit på ett par dagar men det har varit lite mycket. I tisdags skrevskrevskrev jag föredrag, lunchade med Gustav, fikade med Jakob och drack öl med en ny trevlig bekantskap. 

Igår inledde jag dagen med frukost tillsammans med The Senior Staff som alla har mycket kring sig just nu; Sofia har börjat sitt nya chefsjobb och idag lägger Linda fram sitt exjobb, Kristina skriver sin sista salstenta och jag åker till Manchester. Är dock övertygad om att the flicks kommer klara det strålande! 

Efter frukosten körde jag på i hundratio; skrev föreläsning, ringde pappa som läste igenom allt då jag plötsligt drabbades av instant prepositionsdyslexi, översatte färdigt CV, tog kort på mig i en sån där gammal svartvit fotoautomat där man inte får se bilderna i förväg och välja utan istället får förlita sig på sin förmåga att alltid kunna sätta en pose, skickade kort och CV till Italien, gjorde en powerpoint, powerfikade med fantastiska Åsa, sammanträdde med lärarförslagsnämnden, shoppade guldögonskugga och top (hey, jag ska trots allt på konferens), firade Karins trettioårsdag med öl, tvättade, packade, viktighetsmailade och stupade till sist i säng. 

Trots att jag har tusen saker att göra kan jag inte låta bli att vara social märker jag när jag läser igenom vad jag nyss skrev. På gott och på ont, men mest på gott i förlängningen tror jag. 

Inga kommentarer: