10 februari 2008

All good in the hood

Åh, det är fint att vara hemma i Örgryte igen där till och med de små hundarna har Chanelväskor. Tog det lugnt i förmiddags och tittade på skidskyttet och träffade sedan Marie som är på väg att flytta västerut. Roligt med någon som inte tar Göteborg för givet som man gör som infödd. Haga e la enna Haga. Åkte därefter till Zenit och fikade med darling Pegah och vidare till farmor där även faster tillfälligt bor sedan festen. Avslutade kvällen hemma hos Suss, Lars och lilla Vera, med en stor tekopp vid köksbordet och kusinprat. Okej Haga, hamnen och Hängmattan, men det är släkten jag verkligen saknar.

När vi satt i fönstret på La petit café gick Charlotte förbi, the pure MCA-power, naturligtvis. Eftersom vi är i Götet samtidigt blir det frukostdate imorgon.

Om man skulle ta och bada kanske? Gör ju det varje dag när jag är hos föräldrarna och har tillgång till kar. Mmm duscha på morgonen nej jag tror jag ska bada istället.

Det är även fint att vara hemma när man möts av upplagda pyjamasbyxor, småpresent och lavendelbadskum på huvudkudden.

Det enda som stör idyllen är att jag är hormoniell och emo och var tvungen att repeatlyssna på en viss Nouvelle Vague-låt och äta choklad för att åter bli mild. Well, it ain't all roses.

Inga kommentarer: