05 februari 2008

Skamvråpinsamheten

Sitter på SOL och skriver, tämligen trött efter gårdagens måndagsöl. Inte för att den var så vild eller sen, men jag var ganska uppstimmad när jag kom hem (ständigt dessa skrattanfall) och måste som bekant sova mina timmar varje natt. Men är oerhört nöjd med att Nya fick apfelstrudel med tomtebloss och ljus i.

Håller på att föra över dokument och bilder till Baby Ernst. Eftersom min gamla hårddisk är lika stökig som mitt skrivbord irl tänkte jag försöka hålla den nya organiserad. Men för att lyckas med det måste jag sortera allt gammalt. Vill du föra över 2364 osorterade bilder till iDisc [Baby Ernst]? Ja, tyvärr vill jag det.

Läser igenom gamla saker som jag skrivit. Hittade den första meningen (Asterixcitat undantagna) som jag skrev på latin; Italia figuram caligae habet. Det är fint. Mindre rörande är några av de första texter jag skrev på universitetet, herregud med vilket patos jag argumenterade som artonåring! Skamvrå.

Förövrigt har någon googlat sig hit på Baby Ernst.

Inga kommentarer: