08 februari 2008

Att synas utan att verka

Har haft en lyxdag. Imorse var jag värdinna när Johanna och Mathias lade fram sitt exjobb; jag tog emot i dörren, hälsade välkomna, log och var trevlig. Att synas utan att verka som Petter sa. Allt gick bra och nu är de färdigutbildade. Det är något av vårens tema i bekantskapskretsen; att bli klar. Spännande, men också lite läskigt. Efteråt fick vi lunch och fika och jag fick äntligen överräcka blommor med det kort som jag väntat två år på att få skriva.

Förutom att jag gillar att vara trevlig, mös jag hela förmiddagen åt att jag efter lunch skulle hem till Petter. Han hade köpt en ny espressomaskin och vi drack kaffe, åt biscotti och pratade. Efter ett tag fick vi sällskap av Johannes och fortsatte att hänga. Mys.

Vid tjugo över fem tog jag tåget hem till Göteborg. Festlig nog var samma vagn både vagn 11 och 21 på samma gång, heja SJ! Men efter att mecket löst sig läste jag en stund och somnade sedan, de senaste dagarnas sömnproblem måste varit en tillfällig svacka. Jag är nu tillbaka i gammal god form; vaknade och undrade när vi skulle vara framme i Halmstad (= halvvägs) bara för att inse att vi var långt förbi samt att ingen längre satt bredvid mig.

Möttes på centralen av mamma, åkte hem, drack te och småpratade med föräldrarna och ska nu sova. It's all good.

Inga kommentarer: