26 februari 2008

Kalla mig gärna Spinning Jenny

Kära bloggen. Idag har jag skrivit ansökningar om resestipendier och hetsat lite över att de som fakulteten utlyser och som perfekt matchar vad jag gör (presenterar papers på utländska konferenser) måste man minst vara doktorand för att kunna söka och för de som vänder sig till grundstuderande bör man vara ingengör och typ gilla pappersmassa för att ha en chans att få. Kan vi inte bara enas om att jag är en härlig och underbar vetenskapsidkare i största allmänhet så jag kan få pengar för vad jag gör? Tack.

Har vidare hjälpt till att vika kuvert på kåren eftersom Gustav påstår att det vore bra för min karma, vi satt och stämplade i takt likt en smärre industriell revolution. Sedan åt vi lunch, jag skrev några fler ansökningar och rymde sedan för att att fika med Johanna och ironiskt nog pratade vi om hockey och jag försökte förklara min kärlek till Peter Forsberg redan innan beskedet kommit. Men mer om detta i ett separat inlägg.

Nu kommer snart Kristina, vi ska ha lyxkväll. Bisou!

Inga kommentarer: