28 februari 2008

Linus Petterö, I love u

Mmm jag drack visst efteröl med Marie också och sedan vin till klockan ett och var sådär pigg på frukostmötet. Disciplinen Lovisa, disciplinen! Men det var härlo.

Efter frukosten gick jag hem och powernapade och drack kaffe och var sedan fit igen. Träffade professor och fick intyg och satt sedan i forskningsnämnden och blev invald i den grupp som ska granska en av HT-utvärderingarna även fast jag har lovat mig själv att inte ta på mig fler uppdrag innan Rom, disciplinen återigen. Men jag måste sakna att utvärdera eftersom min mun uppenbarligen formade ordet ja när jag blev tillfrågad. Har dessutom blivit invald i referensgruppen för Humanistlabratoriet, men det skyller jag helt på Åsa som jag också saknar att arbeta med. Samt det faktum att jag bortsett från min passion för allt som är tvåtusen år gammalt även gillar high-tech humaniora.

Gick efter mötet en sväng förbi bokrean och fyndade Kejsare och generaler av Adrian Goldsworthy (målgruppen för boken baserat på vilka andra som stod och fingrade på den: jag och medelåldersmän med förmodad svaghet för konjakskupor) och en bok till Vera. Hon är bara två och halvt och kanske fortfarande lite för liten för romersk militärhistoria, men ge henne några år så är hon nog där ska ni se. Trots allt gillar hon ju att ta efter sin häftiga storkusin även om jag har lovat hennes mamma att vänta ett par år innan jag köper hennes första Frölundamatchtröja.
Apropå outfits så reafyndade jag en svart klänning med strasstenar som kostat betydligt mer än nu, perfekt till helgens festligheter, och undies från Friis.

Ikväll har jag inte gjort så mycket mer än att skriva ett brev och titta på Skärgårdsdoktorn (jag vet) och samtidigt diskutera avsnittet med Charlotte på Facebook. Linus Petterö alltså, undrar vad han gör nuförtiden? Eller som Charlotte skrev Åh, va han är fin. Synd att han nog är vuxen idag. Och att jag också är det.

Inga kommentarer: