17 februari 2008

Lyxlir

Dearest blog, förlåt att jag inte har skrivit på ett par dagar men jag har knappt befunnit mig framför en dator.

I fredags lyxlirade jag hela dagen. På förmiddagen disputerade Magdalena på sin avhandling Varying virtue: mythological paragons of wifely virtues in Roman elegy och disputationsakten var precis som avhandlingen smart, intressant och spännande och jag är full av beundran.

Efter lunchen med Lina skulle jag egentligen suttit i sammanträde men då det var inställt och inkorgen full av vill du fika-sms beslöt jag mig för lyxlira vidare och drack först kaffe med Sara, sedan Johannes, hann tyvärr inte med Jakob (kompenserar på måndag, jag lovar!) och till sist Moa som var här med anledning av disputationen. Mycket trevligt att träffa the fellow latinista och vi gjorde även sällskap och piffade oss inför kvällens fest. Som var trevlig och avslappnad (kombinationen professorer och tal på latin behöver inte alltid vara det) och jag träffade flera favoriter och även ett par av arrangörerna för den kommande konferensen och de var så rara att en stor del av min under veckan upparbetade begåvningsångest bara rann av mig.

Fredagens finaste sms från beloved Sara: Hej, hoppas latinpartyt är toppat! Citat Maria: "Åh Lovisa är som Samantha i Sex and the City, fast liksom inte billig" xx

2 kommentarer:

Kristina sa...

Bästa beskrivningen! :)

Lovisa sa...

Thanks Sally :)