22 februari 2008

Manchester

Och från Kastrup flög jag via Zurich (fråga mig inte varför. Men Zurich är å andra sidan för mig för alltid förknippat med Hockey VM 98 och därmed automatiskt härligt, blev även lite sugen på att åka till typ Wien, och ja jag vet, det ligger i ett annat land). Ägnade mig under resan åt mina två favoritflygplanssysselsätttningar; att titta ut genom fönstret och bli exalterad vid start och landning samt att luta mig mot det och sova. Kunde smidigt nog gå från ena planet till det andra även om jag blev lite shoppingsugen när jag såg utbudet på flygplatsen, when in a skatteparadis liksom. Skulle gärna vilja ha en ny klocka, helst ett vräkigt mansur i brunt och guld.

Flög från Zurich till Manchester med Helvetic Air vilket ju väcker många spontana antikassociationer och möttes sedan av Magdalena. Vi drack kaffe och hon visade mig runt på campus innan vi deltog i kvällens forskareseminarium och därefter gick vi ut och åt tillsammans med de andra. Har hört mycket om den berömda curryn och har nu själv upplevt den samt förstår Magdalenas passion. Det är verkligen roligt att vara här; både i England i allmänhet (insåg att jag inte varit här sedan hösten i nian, även om det inte alls känns så avlägset, antagligen för att jag har arbetat med britter de senaste somrarna. Var för övrigt tvugen att lyssna på Jarvis hela vägen in från flygplatsen) och i Manchester i synnerhet; alla är så trevliga och det är verkligen givande att ta del av en större forskningsmiljö än den i Sverige.

Inga kommentarer: