08 januari 2008

Talking nerdy to you

Idag har jag ovanligt nog haft obruten tid hela dagen. Förmiddagen ägnades åt att gå igenom utkastet till SOL-rapportern, det är häftigt och tillfredsställande att se hur alla våra tankar, utkast och möten nu har tagit sig en fyrtiosidig fysisk form. Funderar på om jag allt mer går i gång på det här med organisationsstruktur, administration och akademiskt ledarskap? Ja, torrt nog tror jag att det är så. Är som alltid a true geek at heart.

Efter lunch kände jag mig lätt misspepp, men efter att ha gjort kaffe och påmint mig själv om solskenet utanför fönstret och förmånen att få hålla på med vad jag älskar skärpte jag mig. Lyckades under eftermiddagen hitta ett angreppssätt till uppsatsen; när det gäller det antika har jag arbetat upp ett associativt flow, men inför det medeltida står jag handfallen. Nu däremot vet jag åtminstone var jag ska börja och känner mig inte längre lika motsträvig. Hej etnicitetskonstruktioner under 1400-talet, det är du och jag ett tag framöver.

Men nu är det nog för idag, ikväll ska jag gå på lokal och äta avtackningsmiddag med valberedningen.

Inga kommentarer: