18 januari 2008

Fredag

Vaknade till regn imorse och beslöt mig för att behålla min guldpyjamas på och ta tag i den där städningen jag aldrig tycks vilja göra (överväger starkt att byta åsikt i frågan om hushållsnära tjänster). Sedan förberedde jag morgondagens guidning; ska åka till mitt favoritmuseum norr om Rom, Glyptoteket, med det hemliga ordenssällskapet.

På eftermiddagen gick jag en mycket snabb sväng på stan då jag var i desperat behov av en svart top och sedan såg jag hur Magdalena spikade sin avhandling. Det måste vara bland det häftigaste med att doktorera, att faktiskt skriva en bok. Jag vill det väldigt mycket just nu. Minglade därefter med latinisterna, kanske ska delar av min uppsats användas i gymnasieundervisning, det vore roligt.

Ikväll borde jag gå och lägga mig tidigt så jag är pigg imorgon men åh vem kan motstå förfest med Roxette? Så planen för kvällen är att låta min mentala tioåring härja fritt till midnatt och sedan attacksova.

Inga kommentarer: