30 januari 2008

Edit

Glöm bort det där med tunnelstirrande på studier ty Kristina kom förbi med fika och sällskap. Efter vi hade småpratat gjorde hon en heroisk insats med att typ fixa allt jag ville ha fixat på Baby Ernst men inte vetat hur/orkat göra. Vill som sagt gärna bli mer teknisk, eller nej, det vill jag inte, jag vill att tekniken ska fungera som jag vill men är ointresserad av att lära mig hur. Bra kombo. Det är för övrigt därför som min dator heter Ernst; ibland vill man bara bygga en teak-stork att ha i trädgården även om man inte vet riktigt hur det ska gå till.*

På kvällen installerade jag dvärgen och gick en lång promenad innan jag, Sara och Maria kom på ytterligare ett par varianter av The Look, den här gången utifrån raggningsrepliken som sades till mig av en ung man på en buss utanför Upplands Väsby en sen kväll för mycket länge sedan.


* Dagens Ernstcitat: Jag höll på, tror jag, en hel termin och gjorde någon slags teak-stork. Nya rum 28/11-05

Inga kommentarer: