04 januari 2008

I backspegeln

Vaknade 1 januari 2007 i ett hus i Kivik. Dagen efter åkte jag till Rom där jag tillbringade en vecka med att skriva klart C-uppsatsen i antikhistoria med bländsol i blick. Lade sedan fram den och fortsatte på D-nivå. I februari drack jag drinkar och läste om antik sexualitet. I mars fick jag förtroendet att leda en fakultetsnämnd och smeknamnet den lilla dekanen och i april återvände jag till Rom. Stannade där i en månad och skrev uppsats, drack kaffe, firade påsk med föräldrarna och promenerade i solglasögon och kom hem lagom till Emilia och Viktors bröllop. I maj hade Teater Klotet premiär och jag fortsatte att skriva uppsats fast jag hellre ville oskynnesgöra. I juni lade jag fram D-uppsatsen och tog en magisterexamen i antikhistoria och i slutet av månaden åkte jag återigen till Rom för att förbereda sommarens arbete. I juli grävde jag ut en romersk kejsarvilla och ett medeltida kloster, jobbade hårdare än någonsin och lärde mig mer än på länge, tittade på ruiner och drack vin. Åkte hem i augusti, njöt som den enda i Sverige av kallt väder och att slippa solskyddsfaktor 50+. Tillbringade den mesta tiden bland kaprifol på Orust och min älskade storkusin gifte sig. I september fortsatte jag med latinstudierna för att kunna ta en till examen. I oktober åkte jag till Athen, gick på bal och arrangerade en latinfestival, i november lade jag fram latinuppsatsen, åkte till Stockholm och Trolleholm och satt som alltid i för många möten. I december firade jag födelsedag, bjöd in till firmafest, filmade, tog mentalt jullov vid Lucia, drack mycket glögg och konsumerade ännu större mängder glitter. På årets sista dag åkte jag till Berlin.

Inga kommentarer: