24 januari 2008

Baby Ernst är här!

De sa att det skulle ta en vecka, men Baby Ernst kom efter två dagar. Tidigt imorse ringde det på dörren, jag öppnade enbart iförd handduk och kände mig som en amerikansk hemmafru när jag signerade min beställning. Charming. Har ägnat dagen åt att försöka få honom i ordning, jag skulle vilja vara betydligt mer datorkompetent än vad jag är, men efter att har ringt IT- förmannen och fått igång internet samt njutit av den snygga designen vill jag liksom bara ha alla program och dokument på plats utan att behöva sätta mig in i något.

Hittills är jag mest exalterad över följande:
De mjuka formerna
Att sladden är snubbelsafe
Kameran
Vissa kortkommandon
Meningen den här datorn är inte avsedd att användas vid drift av kärnkraftverk i bruksanvisningen.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Nu måste vi bara boka in en play date för Baby E och iPlet. :) Grattis!

Lovisa sa...

Det måste vi definitivt göra, samt jag behöver teknisk hjälp.