04 januari 2008

Gutes neues Jahr!

Åkte som sagt till Berlin på nyårsaftonsmorgon. Efter lite krångel vid incheckningen (automaten kunde inte han- tera ä:et i mitt efternamn, heja Sterling) gick resan smidigt och förvånansvärt snabbt; somnade när vi lyfte och vaknade av att vi landade.

Åt frukost på Tegel, Berlin visade sig till min förtjusning vara fullt av Starbucks som jag hyser en omotiverat stark kärlek till. Hoppas nästan att de inte kommer etablera sig i Sverige, är rädd att magin försvinner då. Köpte en bussbiljett av någon som såg exakt ut som Carol Beer i Little Britain och begav mig till Friedrichshain.

Felizia mötte mig vid hållplatsen och i hennes bohemchicka lägenhet låg folk fortfarande och sov och eftersom klockan bara var halv tio och jag hade varit uppe sedan halv fem gjorde jag dem sällskap. Efter att ha sovit ett par timmar gick vi och handlade inför kvällen och gick sedan ut och åt. Felizia bor tillsammans med en tjej som heter Johanna och ett antal av deras vänner från Göteborg hade kommit ner över nyår. Vissa hade jag aldrig träffat förut, andra som Sabina och Moah känner jag väl. På kvällen var det stor fest i lägenheten och min mentala sextonåring härjade fritt; jag drack mousserande, feströkte inomhus och dansade till Elvis. Vid tolvslaget drack jag ännu mer mousserande, rökte cigarr, sprayade ljusblå girlangspray och fortsatte att dansa till tidig morgon.

Bilden: Jag, Sabina & Felizia vid tolvslaget.


Inga kommentarer: