13 januari 2008

Fyrtiotre snabba

Fick detta av Åsa på Facebook och då jag tror att det är av stort intresse för allmänheten lägger jag ut det även här.

1. VAD HETER DU?
Karin Lovisa Kristina
2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Har inte på mig byxor utan svarta strumps
3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Le Sport
4. VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Åh, jag önskar att jag drack för mycket bubbly och dansade, men nej, istället läste jag Rom und das Reich in der Hohen Kaiserzeit
5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Det senaste jag åt var fika med Camilla och Jerry
6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Januaridis
7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Den senaste personen jag talade med var Hans
8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Leendet
9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Gud ja, Åsa är en av mina hjältinnor
10. HUR MÅR DU IDAG?
Splendid, tackar som frågar
11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Pappas vitavinbärssaft
12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
Allt som bubblar samt vulgära paraplydrinkar
13. FAVORITSPORT?
H-O-C-K-E-Y, hockey, hockey, hockey!
14. HÅRFÄRG?
Röd
15. ÖGONFÄRG?
Blå
16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Soluppgång, but of course
17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Ensambarn och eventuellt lätt odräglig
18. VAD GÖR DU? (PLUGGAR, JOBBAR?) VAR?
Läser till antikhistoriker i Lund men stundtals även i Italien
19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Arn, pinsamt nog
20. ÄR DU KÄR?
Ooh, jag säger pass på den
21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Är tveksam till val av preposition, men för att svara på frågan så gillar jag onsdagar och lördagar
22. FAVORITHOBBY?
Teater, litteratur, läppglans, latin, klubbsvängen, hockey, promenader, allt som glittrar, antikhistoria, ruinromantik och allmänt nörderi
23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Nej, men ganska kräsen
24. FAVORITMUSIK?
Pop, synth och smekelektronik
25. SOMMAR ELLER VINTER?
Vinter
26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Helst i kombination tack
27. SAMBO ELLER SÄRBO?
Självbo at the moment och mycket nöjd med det
28. TE ELLER KAFFE.
Kaffe
29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Så klart jag vill!
30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Charlotte är alltid en killer på att svara snabbt. Kristina om hon vill ha en paus i uppsatsskrivandet. Karin?
31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Gustav om han läser lite översiktligt igen
32. HUR BOR DU?
På Lunds enda Mallorcahotell
33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Antingen väldigt gammalt eller väldigt nytt; Vergilius, Donna Tarrt och Zadie Smith
34. FAVORITFÄRG?
Blått, alltid
35. FAVORITSPEL?
De som antingen går ut på att prata fort och mycket eller på att kunna många historiska årtal
36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Jorå
37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Nej, men jag kan ha båda fötterna bakom huvudet
38. ÄR DU ROMANTISK?
Som i chocolate boxes & roses: nej, som i fantasifullt: ja
39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja
40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Ett gäng raringar
41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Intervjuas av Sydsvenskan. Så fick jag sagt det
42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
16.38
43. VAD SKA DU GÖRA NU?
Sluta läsa utvärderingsrapport och istället söndagsfixa. Hårinpackning och pyssel that is, dock ej i kombination

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bestämt den roligaste jag känner, och därutöver fantastisk med svenska språket! Jag sitter mycket hellre och fnissar framför din blogg än stirrar glosögt på ännu en hemsk hemtenta.

Lovisa sa...

Åh, vad glad jag blir! Det bästa med att blogga är att man är sin egen Fredrik Lindström när det gäller språkbehandling. Så, när lanseras Martinbloggen?

Anonym sa...

2000-talet är inte mitt sekel, så jag skulle tro att det dröjer.

Apropå bloggmänniskor, har du kollat varför den här killen bloggar? http://www.lundagard.se/2007/12/17/roda-nejlikan-bloggar-blatt/

Lovisa sa...

Åh, fast blogga börjar ju snart bli retro.

Haha, vad fantastiskt! Jag som primärt bloggar för att berätta för hela världen vad jag ätit till frukost (blåbärsyogurt med branflakes och juice) funderar nu tack vare Röda nejlikan på att övergå till att berätta för hela världen vad jag tycker om viktiga saker. Se gärna min kommentar angående Carl Bildts kavaj som ett exempel på ovanstående.

KarinSN sa...

Svarat! Gillar dina svar och dina rättningar av språket. Lite metakänsla. Inte lätt att vara medveten.