05 januari 2008

Another day, another drama

Okej, jag är inte alls nöjd just nu. Dagen började bra; åkte ut till Nova för att klippa mig. Gick till samma frisör som Kristina, Linda och Sofia gör, tänkte att tre så snygga brudar inte kan ha fel och det hade de inte heller. Hon klippte av ganska mycket (välbehövligt nog eftersom jag inte klippt mig sedan i somras och då själv, dessutom finns det ju en del att ta av) och gjorde så att det självfall jag inte visste att jag hade kom fram och lockade sig. Nöjd och glad gick jag därifrån och hittade en supernedsatt kleinblå klänning (okej, det kan möjligtvis ha varit en top, men yay korta ben och svarta strumpbyxor), planen var nämligen att gå på Nöjesguidens stora fest ikväll. Men då jag kom ut från Nova var det fina vädret förbytt i blixthalka och när jag stod och väntade på bussen i trettiofem svinkalla minuter, med hagel piskandes i ansiktet, såg jag plötsligt hur hela köpcentret drabbades av strömavbrott. Men bussen kom och då jag hyser en stor tilltro till den moderna civilisationen åkte jag in till stan och hann precis in på systemet innan de stängde. Vid det laget stod alla bussar stilla och folk halkade omkring på gatorna. Så jag gick hem, eller snarare kanade fram på såphala kullerstenar och ifrågasatte varför jag någonsin flyttade till Skåne, och möttes av en kolsvart korridor. Efter att ha tänt ljus och svept in oss i filtar kom strömmen tillbaka, men all trafik mellan Lund och Malmö är inställd hela natten. I normala fall hade jag tyckte att det var mysigt men inte nu eftersom: jag har ny frisyr, ny outfit, en flaska bubbly och biljetter till festen men sitter istället här i raggsockor. Tack vädret, tack Skånetrafiken, tack år 2008, tack, jag är bottenlöst tacksam.

Inga kommentarer: