04 januari 2008

Första dagen på resten av mitt liv

Vaknade oförtjänt pigg nästa morgon –2008 året då jag inte blir bakfull– av att det snöade ute. Vi åt brunch och skulle på eftermiddagen bara gå och ta en kaffe men hamnade istället på en kvarterspub som var sådär lokal och härlig som de annars bara är på film. Felizia och Anna gick för att äta, men jag och Sabina prioriterade bort middagen och lånade istället en kortlek av bartendern, beställde in fler öl och hängde med lokala punkare, misfits och kvinnor med hennarött hår. Efter ett tag slöt de andra upp och vi satt kvar tills de stängde vid ett då vi åkte hem för att efterfesta. För att ytterligare belysa pubens fantastiskhet så betalde jag och Sabina sammanlagt 18 euro för åtta timmars öldrickning, våra gratis shots undantagna. Den må ligga i Berlin och jag vet att jag bara har varit där en gång, men Hexe är mitt nya stamställe damnit.

Bilden: Jag & Sabina på stamstället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaknade du av att det snöade? Jag har 3 rimliga förklaringar och undrar spänt vilken som ligger närmast sanningen:
1) Du sov utomhus
2) Du sov med öppet fönster
3) Det snöade östtyska trabantbilar

Lovisa sa...

Du får en stjärna i kanten för dina gissningar, men det rätta svaret är följande: jag vaknade, såg att det snöade och blev så glad att jag gick upp istället för att sova vidare.

Anonym sa...

Fasen också. Men det var nära...