04 januari 2008

Take me back to blacker nights and brighter days

Igår var jag trött, flamsig och eventuellt fortfarande bakfull mest hela dagen. Satt först i infomöte och gick sedan InDesign- och Illustratorkurs, men det blev många och långa pauser för uppdateringar efter julhelgerna och allmänna skratt. Trots det känner jag mig nöjd, att lära mig använda grafiska program är ett av årets mål. Annars är de samma som alltid; smartare, snyggare, snällare.

Idag däremot var det dags för uppstyrning, det mentala jullovet är nu officiellt slut. Jag har invigt min nya kalender, betalat räkningar, ansökt om studiemedel och smitt planer. Är fortfarande lätt veckovill och glömsk av att det är fredag idag har jag en lugn kväll. Såg precis på SVT:s sportkrönika som innehöll en Forsbergspecial. Jag blev så ledsen, förutom Frölundas missade slutspel var hans inställda comeback årets sportsliga antiklimax. Tiden talar emot det, jag vet, men fortfarande lever hoppet om att världens bäste ska komma tillbaka.

Inga kommentarer: